WelcoMe to tHe worLd GaL :)  

Thursday, October 29, 2009



Salam All ^-^ ..
Rasanya sudah terlalu lama tidak menulis di blog ini.. rindu rasanya...
Hari ini baru ada mood untuk meng-update.. berbagi cerita.. cerita bahagia..
Memang,, tak ada yang lebih bahagia selain menyambut kehadiran orang baru dalam keluarga kecil ku.. bertambah lagi satu..
14 Oktober 2009.. hari kelahiran my lil' princess,, lahir secara caesar.. perit!! memang perit dan teramat sakit melalui saat pembedahan.. kalau boleh tak ingin lagi melalui saat itu :(

Tanggal kelahiran NAURA DINDA ATHIRAH memang telah dirancang.. semua disebabkan kedudukan baby dalam rahim yang sunsang (oblique) ketika 38minggu.. Dokter mengatakan semakin kecil peluang untuk bersalin secara normal selain resiko yang tinggi..
Jujur perasaan takutku memang menebal untuk melalui sekali lagi proses pembedahan.. rasanya baru saja semalam bersalin Naddim secara caesar, sekarang harus ku lalui sekali lagi.. oh Tuhan saja yang tahu perasaan takutku..

Tapi aku kuatkan semagat dan pasrah pada sang pencipta.. Dan tak putus2 berdoa semoga baby ku selamat lahir kedunia walau apapun caranya..

Alhamdulillah 14 oktober 2009 pukul 9 pagi bayi perempuan mungilku menjengah ke dunia dengan selamat, meskipun ada sedikit masalah saat proses pembedahan berlangsung. Tapi sekali lagi Syukur Alhamdulillah tak putus2 ku ucapkan karna dengan kuasaMu Tuhan aku dan bayi ku selamat.. Alhamdulillah.........
Bayi perempuan kecilku.. Adik perempuan kepada Naddim.. kami beri dia nama 'Naura Dinda Athirah' dengan panggilan cute dari ayah 'thira' (^-*) Semoga Thira menjadi anak yang soleha.. mudah di didik.. berguna.. dan menjadi kebanggaan ayah & bunda kelak.. Amin
:::::My lil' princess::::

Hari ini genap 15 hari Thira lahir.. bunda masih lagi berpantang.. masih lagi minum jamu dan pasang jamu dibadan.. hehe.. (can imagine how i look right now.. kan..kan..?!?!?)
Jauh disudut hati ku gembira dan bahagia.. lengkap sudah rasanya keluarga impianku ( hampir sama seperti yang ku impikan ketika berangan sebelum berkawin dulu ^,^ )
Punya suami yang caring.. mencintai dan dicintai.. suka & duka disampingnya.. membuat diriku semakin matang menjalani liku kehidupan.. dear, love u full.. thx for everything u have done :)

kini kami memiliki sepasang cahaya mata,, buah cinta kami.. 'NaDDim NaufaL Pasya' & 'NauRa DinDa AtHiRah' adalah anugerah terindah yang kami miliki....
Syukur.. Alhamdulillah.. Terimakasih atas nikmatMu ya Allah.....

::Dari bertiga kini sudah jadi berempat :)::

AddThis Social Bookmark Button


6 comments: to “ WelcoMe to tHe worLd GaL :)

Blog Widget by LinkWithin